باید ها و نباید های تغذیه در دوران (قاعدگی)

مواد غذایی زیر را در دوران قاعدگی مصرف کنید :

  1. مواد غذایی سرشار از منزیم مانند موز ،بادام زمینی و… برای کاهش التهاب در دوران قاعدگی بسیار مفید است
  2. مصرف ویتامین  E ( برای کاهش علائم پی ام ای یا همان سندرم پیش از قاعدگی بسیار مفید است) ویتامین B6 (در کاهش التهاب و ترمیم زخم ها موثر است)Zink ( افزایش سلامت تخمدان ها )
  3. مصرف کربوهیدرات های پیچیده سبزیجات و صیفی جات مانند بروکلی و اسفناج و میوه های شیرین
  4. مصرف دمنوش هایی مانند چای نعناع و چای بابونه با خاصیت تسکین دهندگی برای این دوران بسیار مناسب است.
  5. مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم مانند شیر،ماست و بروکلی
  6. شکلات تلخ بخورید زیرا شکلات تلخ آنتی اکسیدان های مفیدی دارد و باعث افزایش سطح سروتونین در بدن می شود. سروتونین باعث بهبود خلق و خو و شادی در بدن می شود.

مواد غذایی ای که در دوران قاعدگی باید از مصرف آنها  اجتناب کرد :

  1.  غذا های پر نمک
  2. خوراکی های شیرین
  3. مواد غذایی کافئین دار
  4. غذا های فرآوری شده
  5. غذا های چرب

پد پارچه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.